Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2010

1985. Key Starr - The Rock and Roll Waltz (1956)

Σύνθεση: Roy Alfred/Shorty Allen
(USA 1, UK 1)
Λείπει ένα μέρος της εισαγωγής

1984. In The Ghetto - Elvis Presley (1969)

Σύνθεση: Mac Davis, Παραγωγή: Chips Moman
Όταν ο Elvis Presley άκουσε για πρώτη φορά το In The Ghetto σε μία κασέτα τον Ιανουάριο του 1969 δεν ήταν σίγουρος για το αν έπρεπε να το ηχογραφήσει. Το τραγούδι ήταν από αυτά που περιείχαν διάφορα μηνύματα και ο Elvis δεν ήταν από αυτούς που ήθελαν να ηχογραφούν τραγούδια αυτού του ύφους (USA 3, UK 2)

1983. Song To The Siren - Tim Buckley (1971)

Σύνθεση: Tim Buckley, Παραγωγή: Jerry Yester
Ξαφνικά, ένα πρωινό, ο Tim Buckley εμφανίστηκε μπροστά στους φίλους του και άρχισε να τραγουδά το Song To The Siren σαν να ήταν ένα τραγούδι του που είχε γράψει πριν από χρόνια. Πηγή έμπνευσης για ένα μεγάλο μέρος των στίχων του θα πρέπει να ήταν η σύζυγος του παραγωγού Jerry Yester, Judy Henske.

1982. I'm Stone In Love With You - Stylistics (1972)

Σύνθεση: Thom Bell, Anthony Bell, Linda Creed, Παραγωγή: Thom Bell
Όταν ο γνωστός συνθέτης και παραγωγός του ήχου της Φιλαδέλφεια, Thom Bell, γνώρισε τον Russell Thompkins Jr εκτίμησε ότι θα έπρεπε να γίνει επαγγελματίας παίκτης του baseball λόγω της σωματικής του διάπλασης. Το I'm Stone In Love With You διασκεύασε αργότερα με επιτυχία και ο Johnny Mathis (USA 10, UK 9)

1981. Just Like A Woman - Bob Dylan (1966)

Σύνθεση: Bob Dylan, Παραγωγή: Bob Johnston
Το Just Like A Woman πιστεύεται ότι γράφτηκε από τον Dylan για την Edie Sedgwick που εμφανίζεται στο εσώφυλλο του άλμπουμ Blonde On Blonde. Η Edie πέθανε από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών μερικά χρόνια αργότερα, το 1971. Το τραγούδι ήταν ίσως, το πιο πολυακουσμένο από όσα έγραψε ο Dylan και στην πρώτη του έκδοση υπήρχε στο άλμπουμ Blonde On Blonde (USA 33)

Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

1980. Here, There And Everywhere - Beatles (1966)

Σύνθεση: Lennon, McCartney, Παραγωγή: George Martin
Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα αριστουργήματα το Here, There And Everywhere των Beatles γράφτηκε σε λίγα λεπτά της ώρας σε ένα πρωινό που ο Paul McCartney περίμενε δίπλα σε μία πισίνα τον John Lennon να ξυπνήσει

1979. Let's Work Together - Wilbert Harrison (1969)

Σύνθεση: Wilbert Harrison, Παραγωγή: Juggy Muray
Το blues των βάλτων βοήθησε το δημιουργό του Kansas City, Wilbert Harrison, να επιστρέψει μετά από 15 χρόνια απουσίας στα μουσικά πράγματα. Η μπάντα του, που αποτελείτο από τον ίδιο που παίζει φυσαρμόνικα, ντραμς και κιθάρα, δεν είναι σίγουρα κάτι το συνηθισμένο (USA 32)

1978. I Don't Want To Talk About It - Rod Stewart (1977)

Σύνθεση: Danny Whitten, Παραγωγή: Tom Dowd
Το I Don't Want To Talk About It είναι ένα τραγούδι που έγινε επιτυχία χάρις στην επιμονή των φίλων του Rod Stewart που απαίτησαν, στην κυριολεξία, την κυκλοφορία του σαν single. Δυστυχώς, ο συνθέτης του Danny Whitten, μέλος των Crazy Horse, είχε θέσει τέρμα στη ζωή του και δεν πρόλαβε να απολαύσει αυτή την επιτυχία (USA 46, UK 1)

1977. Ring My Bell - Anita Ward (1979)

Σύνθεση και Παραγωγή: Frederick Knight
Από τις κλασικές περιπτώσεις της μιας και μοναδικής επιτυχίας, το Ring My Bell, που ήταν ένα τραγούδι που περιέγραφε μια τυπικά τηλεφωνική συνομιλία δύο νέων. Το τραγούδι είχε γραφτεί από το συνθέτη του με σκοπό να το ερμηνεύσει η Stacy Lattisaw που τότε ήταν 11 ετών (USA 1, UK 1)

1976. I Go To Sleep - Pretenders (1981)

Σύνθεση: Ray Davies, Παραγωγή: Chris Thomas
Στις 23 Μαΐου του 1965, ο Ray Davies των Kinks οδήγησε τρέχοντας την τότε σύζυγό του Rafa στο μαιευτήριο της πόλης που γεννήθηκε, το Muswell Hill, για να γεννήσει το πρώτο τους παιδί. Επιστρέφοντας στο σπίτι, ο ανήσυχος Ray περίμενε τα νέα που αργούσαν, όμως, να έλθουν. Έτσι, κάθησε στο πιάνο και έγραψε ένα από τα πιο ωραία τραγούδια του, το I Go To Sleep (UK 7)

Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

1975. I'm A Fool To Want You - Frank Sinatra (1951)

Σύνθεση: J. Wolf, Herron, Frank Sinatra
Ένα από τα τραγούδια που έχουν μείνει στην ιστορία χάρις σε συγκεκριμένες ερμηνείες είναι το I'm A Fool To Want You με τον Frank Sinatra να συμμετέχει στη σύνθεση. Το τραγούδι υπάρχει στο ρεπερτόριο αρκετών τραγουδιστών, αλλά βέβαια, η ερμηνεία του Sinatra είναι κάτι το διαφορετικό (USA 14)

1974. Take On Me - Aha (1985)

Σύνθεση: Aha
(USA 1, UK 2)

1973. The Times They Are A-Changin' - Bob Dylan (1965)

Σύνθεση: Bob Dylan, Παραγωγή: Bob Johnston
Παρόλο που τραγούδια σαν τα A Hard rain's Gonna Fall και Blowin' In The Wind ήταν αυτά που καθιέρωσαν το κοινωνικό ύφος των στίχων που έγραφε ο Bob Dylan στα τραγούδια του, το The Times They Are A-Changin' ήταν αυτό που τον ανέδειξε σαν τον κορυφαίο εκφραστή της διαμαρτυρίας των νέων της εποχής του στα κοινωνικά προβλήματα της εποχής (UK 9)

1972. In My Life - Beatles (1965)

Σύνθεση: Lennon, McCartney, Παραγωγή: George Martin
Η ανακάλυψη του Bob Dylan οδήγησε τον John Lennon να αλλάξει αρκετά το ύφος των τραγουδιών που έγραφε για τους Beatles. Ένα από τα πρώτα δείγματα αυτής της νέας εποχής για το συγκρότημα ήταν το άλμπουμ Rubber Soul, στο οποίο υπάρχει το In My Life. Ανάμεσα στις διασκευές που γνώρισε το τραγούδι εκείνη την πρώτη περίοδο ήταν αυτές με τους Jose Feliciano, Gene Pitney και Judy Collins

1971. Misty Blue - Dorothy Moore (1976)

Σύνθεση: Bobby Montgomery, Παραγωγή: Tommy Couch, James Stroud
(USA 3, UK 5)

1970. Rose Royce - Car Wash (1977)

Σύνθεση: Norman Whitfield
(USA 1, UK 9)

1969. Last Christmas - Wham (1984)

Σύνθεση και Παραγωγή: George Michael
Ένα από τα τελευταία τραγούδια που έκανε επιτυχία με το συγκρότημά του τους Wham! ο George Michael, ήταν το χριστουγεννιάτικο Last Christmas που η κυκλοφορία του συνέπεσε με αυτή του Do They Know It's Christmas με συνέπεια να φτάσει μέχρι το Νο 2 του αγγλικού chart (UK 2)

1968. Do They Know It's Christmas? - Band Aid (1984)

Σύνθεση: Bob Geldof, Midge Ure, Παραγωγή: Midge Ure
Μέχρι να κυκλοφορήσει η καινούρια έκδοση του Candle In the Wind, του Elton John, το Do They Know It's Christmas? ήταν το πιο γρήγορο σε πωλήσεις single που είχε κυκλοφορήσει ποτέ στην Αγγλία. Μεγάλα ονόματα συμμετείχαν στην ηχογράφηση κάτω από το όνομα Band Aid. Bono, Phil Collins, David Bowie, Paul McCartney, Duran Duran, Spandau Ballet, Sting, George Michael, Paul Weller και αρκετοί ακόμα (USA 13, UK 1)

1967. I Only Have Eyes For You - Dick Powell & Ruby Keller (1934)

Σύνθεση: Al Dubin, Harry Warren
Πρωτακούστηκε στην κινηματογραφική ταινία του 1935 με τίτλο Dames, στην οποία πρωταγωνιστούσαν οι Dick Powell και Ruby Keller. Από τα πλέον επιτυχημένα τραγούδια αυτού του αιώνα, διασκευάστηκε στη δεκαετία του '50 από τους Flamingos και στη δεκαετία του '70 από τον Art Garfunkel

1966. Help Me Make It Through The Night - Sammy Smith (1971)

Σύνθεση: Kris Kristofferson
Tο 1971 ήταν μια καλή χρονιά για το συνθέτη - τραγουδιστή Kris Kristofferson, αφού τρία τραγούδια του έγιναν επιτυχίες, τραγουδισμένα από άλλους καλλιτέχνες. Το ένα, μάλιστα, από αυτά συνεχίζει μέχρι και σήμερα να γνωρίζει πετυχημένες διασκευές και θεωρείται κλασικό. Πρόκειται για το Help Me Make It Through The Night, το οποίο το 1971 το έφερε μέσα στα 10 πρώτα μία τραγουδίστρια από το Orange της Καλιφόρνια, η οποία μεγάλωσε στην Οκλαχόμα και όπως οι περισσότεροι τραγουδιστές της country, πήγε να βρει την τύχη της στο Νάσβιλ. (USA 8)

1965. Fever - Little John (1958)

Σύνθεση: Joe Seneca, Παραγωγή: Henry Glover
Ένα από τα πολλά τραγούδια από το χώρο του rithm 'n' blues που έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους λευκούς τραγουδιστές στη δεκαετία του '50, ήταν και το Fever, που πέρασε στον πολύ κόσμο με την καλή βέβαια, αλλά επιτήδεια λουστραρισμένη ερμηνεία της Peggy Lee (USA 20)

1964. Yesterday - Beatles (1965)

Σύνθεση: Lennon, McCartney, Παραγωγή: George Martin
Το Yesterday είναι στην πραγματικότητα το πρώτο προσωπικό single που ηχογράφησε κάποιο από τα μέλη των Beatles, αφού όταν ηχογραφήθηκε κανένα από τα μέλη του συγκροτήματος δε συμμετείχε στις ηχογραφήσεις, πλην του δημιουργού του Paul McCartney. Όπως δήλωσε ο Paul, ένα πρωινό ξύπνησε και εμπνεύστηκε τη μελωδία, την οποία άρχισε να παίζει αμέσως στο πιάνο που είχε δίπλα στο κρεβάτι του

1963. Hound Dog - Elvis Presley (1956)

Σύνθεση: Jerry Leiber, Mike Stoller, Παραγωγή: Chet Atkins
Το Hound Dog γράφτηκε από τους συνθέτες κατόπιν παραγγελίας του Johnny Otis που ήθελε να το δώσει στην Big Mama Thornton. Η ερμηνεία της μαύρης τραγουδίστριας έγινε μεγάλη επιτυχία στο χώρο του rhythm 'n' blues, αλλά η εκτέλεση του Elvis Presley ήταν εντελώς διαφορετική και είναι άδικο μέσα στη γενική κριτική να κατηγορούνται όλοι οι λευκοί που διασκευάζουν κομμάτια που πρωτοτραγούδησαν μαύροι (USA 1, UK 2)

1962. The World Is A Ghetto - War (1972)

Σύνθεση: Papa Dee Allen, Harold Brown, Morris Dickerson, Lonnie Jordan, Charles Miller, Lee Oscar, Howard Scott, Παραγωγή: Jerry Goldstein, Lonnie Jordan, Howard Scott
Μπορεί οι War να έμαθαν, την πρώτη περίοδο της καριέρας τους, πολλά δίπλα στον Eric Brown, όμως η βασικές τους επιρροές πηγάζουν μέσα από τους δρόμους του Λος Άντζελες, την πόλη που εμπνέει τους περισσότερους από τους αμερικανούς μουσικούς δημιουργούς. Ο latin συνδυασμός με το fank, έκανε το συγκρότημα πρωτοπόρο στο είδος του και έγραψε την ιστορία του
Λείπει το μεγαλύτερο μέρος του τραγουδιού

1961. Try A Little Tenderness - Ruth Etting (1933)

Σύνθεση: Harry Woods, James Campbell, Reginald Connelly
Η Ruth Etting έμεινε στην ιστορία σαν η αγαπούλα του Σικάγο, αγαπούλα των djs, αγαπούλα του τραγουδιού και γενικά ήταν η αγαπημένη των αμερικανών στη δεκαετία του '30. Ξανθιά με γαλανά μάτια, όμορφη και με μία καταπληκτική φωνή, ήταν επόμενο να γίνει η ζωή της ταινία και μεγάλη επιτυχία, μάλιστα, με την Doris Day να παίζει το ρόλο της στα 1955 στην ταινία Love Me Or Leave Me (USA 16)

1960. The First Time Ever I Saw Your Face - Roberta Flack (1972)

Σύνθεση: Ewan MacColl, Παραγωγή: Joel Dorn
Μερικά τραγούδια γίνονται επιτυχίες αμέσως, άλλα όμως, θέλουν κάποιο χρόνο για να προκαλέσουν την προσοχή μας. Αυτά, συνήθως, είναι που μένουν βαθιά χαραγμένα στη μνήμη μας για πάντα. Σ' αυτή την κατηγορία ανήκει το The First Time Ever I Saw Your Face της Roberta Flack. Το τραγούδι ήταν ένα από τα οκτώ που ηχογράφησε η Roberta μέσα στις οκτώ ώρες που είχε στη διάθεσή της (USA 1, UK 14)

1959. All The Way - Frank Sinatra (1957)

Σύνθεση: James Van Heusen, Sammy Cahn
Όπως έγραφε στην αυτοβιογραφία του ο στιχουργός Sammy Cahn, ποτέ ο Frank Sinatra δεν αρνήθηκε να ηχογραφήσει κάποιο από τα τραγούδια του. Το ίδιο συνέβη και με το All The Way από την ταινία The Joker Is Wild που είχε για σκηνοθέτη τον Charles Vidor και πρωταγωνιστές τους Frank Sinatra και Mitzi Gaynor (USA 2, UK 3)

1958. You Should Be Dancing - Bee Gees (1976)

Σύνθεση: Barry, Robin και Maurice Gibb, Παραγωγή: Barry, Robin, Maurice Gibb, Albhy Galuten, Karl Richardson
Όταν οι Bee Gees αποφάσισαν να ηχογραφήσουν το επόμενό του album, μετά το Main Course, ο μάνατζέρ τους, Robert Stiawood, άλλαξε δισκογραφική εταιρία. Έτσι ο δημιουργός της αλλαγής του ήχου τους, Arif Mardin, εν μπορούσε να εργαστεί γι' αυτούς, διότι είχε αποκλειστικό συμβόλαιο με την προηγούμενη εταιρία τους (USA 1, UK 5)

1957. I'll Be Seeing You - Bing Crosby (1944)

Σύνθεση: Sammy Fain, Irving Kahal
Οι μεγάλοι τραγουδιστές έχουν συχνά τη δυνατότητα να ξαναφέρνουν στην επικαιρότητα τραγούδια που στην αρχική τους μορφή πέρασαν απαρατήρητα. Ένας απ' αυτούς ήταν και ο Bing Crosby, που κατά καιρούς έχει ερμηνεύσει ένα μεγάλο μέρος από το κλασικά, αυτού του αιώνα, αμερικανικά τραγούδια, καταθέτοντας συχνά τη δική του προσωπική άποψη. Ένα τέτοιο παράδειγμα ήταν το I'll Be Seeing You (USA 1)

1956. So You Win Again - Hot Chocolate (1977)

Σύνθεση: Russ Ballard, Παραγωγή: Mickie Most
Πριν από τους Hot Chocolate υπήρχαν αρκετά ακόμα συγκροτήματα με τη λέξη Hot στο πρώτο συνθετικό του ονόματός τους, όπως Hot Blood, Hot Butter, Hotlegs, Hotshots, Hothouse Flowers, Hot House, Hot Streak κ. ά. Κανένα από αυτά, όμως, δεν κατάφερε να πλησιάσει την επιτυχία των Hot Chocolate. Ο τραγουδιστής τους Errol Brown είναι πατέρας της Skin των Skunk Anansie. Το So You Win Again ήταν μία διασκευή τους σε ένα τραγούδι του Russ Ballard (USA 31, UK 1)

1955. Belfast Child - Simple Minds (1989)

Σύνθεση: Simple Minds, Παραγωγή: Trevor Horn, Stephen Lipson
Οι Simple Minds διάλεξαν να ηχογραφήσουν ένα παραδοσιακό τραγούδι και κατάφεραν να γνωρίσουν το πρώτο και μοναδικό τους Νο 1 στην Αγγλία, σε αντίθεση με τα αρκετά Νο 1 άλμπουμ τους. Η μουσική παιδεία των μελών του συγκροτήματος επέτρεψε στο συγκρότημα να έχει ανάμιξη σε διάφορες φάσεις της βρετανικής μουσικής, όπως το new wave, το punk, το industrial και η κίνηση των νεορομαντικών (UK 1)

1954. Black Velvet - Alanah Myles (1990)

Σύνθεση: Christopher Ward, David Tyson, Παραγωγή: David Tyson
Αρκετές είναι οι καναδέζες τραγουδίστριες που έχουν καταφέρει να γνωρίσουν επιτυχίες στην Αμερική, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Στις αρχές της δεκαετίας του '90 ήταν η σειρά της Alanah Myles που γνώρισε μια μεγάλη επιτυχία, αλλά δεν μπόρεσε να την επαναλάβει (USA 1, UK 2)

1953. Que Reste-T-Il de Nos Amours? - Charles Trenet (1946)

Σύνθεση: Chauliac, Léo/Charles Trénet
Ο Louis Charles August Claude Trenet γενήθηκε στις 18 Μαίου του 1913 στην Narbonne της Γαλλίας. Ο αγλικός τίτλος είναι I wish you love

1952. Think Twice - Celine Dion (1994)

Σύνθεση: Andy Hill, Pete Sinfield, Παραγωγή: Christopher Neil
Μόλις το 1991 οι αμερικανοί έμαθαν τη δύναμη της φωνής της καναδέζας Celine Dion που ξεπερνάει τις 5 οκτάβες. Μέχρι τότε τραγουδούσε στα γαλλικά γιατί έχει γεννηθεί στο γαλλόφωνο τμήμα του Καναδά. Την Dion παρουσίασε σε μια κασέτα στον τωρινό σύζυγό της Rene Angeli ο αδελφός της Michael. Σύμφωνα με τις φήμες, ο Angeli εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ που έβαλε υποθήκη το σπίτι του για να της ηχογραφήσει το πρώτο της άλμπουμ (USA 95, UK 1)

1951. Theme From M*A*S*H* (Suicide Is Painless) - Mash (1980)

Σύνθεση: Mike Altman, Johnny Mandel, Παραγωγή: Thomas Z. Shepherd
Στην ταινία M*A*S*H* πρωταγωνιστούσαν ο Donald Sutherland που είχε μετέπειτα μία μεγάλη καριέρα, ο Elliot Gould, που κι αυτός εξελίχθηκε σαν ηθοποιός και παντρεύτηκε για μία περίοδο την Barbra Streisand. Το βασικό θέμα της ταινίας είχε γραφεί από τον Mike Altman, γιο του σκηνοθέτη Robert (UK 1)

Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2010

1950. Where Do You Go To My Lovely? - Peter Sarstedt (1969)

Σύνθεση: Peter Sarstedt, Παραγωγή: Ray Singer
Ο μεγαλύτερος αδελφός του Peter Sarstedt, Richard, κάτω από το ψευδώνυμο Eden Kane ανέβηκε στο Νο 1 της Αγγλίας το 1961. Ένας άλλος αδελφός του, ο Robin, έφτανε μέχρι το Νο 3 το 1976 με το My Resistance Is Low. Έτσι, έγιναν από τις πιο πετυχημένες οικογένειες στο αγγλικό chart (USA 70, UK 1)

1949. I Knew You Were Waiting (For Me) - Aretha Franklin & George Michael (1987)

Σύνθεση: Simon Climie, Dennis Morgan, Παραγωγή: Narada Michael Warden
Στις 22 Σεπτεμβρίου του 1983, ο γνωστός συνθέτης της country, Dennis Morgan, βρισκόταν στο Royal Albert Hall του Λονδίνου για να παρακολουθήσει το κονσέρτο που έδιναν οι Everly Brothers με αφορμή την επανασύνδεσή τους. Μετά το σόου, πήγε με τους αδελφούς Everly στο κλαμπ Stringfellows. Εκεί, γνώρισε τον Simon Climie με τον οποίο στη συνέχεια έγραψε τρία τραγούδια που ανάμεσά τους ήταν το I Knew You Were Waiting (For Me) (USA 1, UK 1)

1948. Αlso Sprach Zarathustra (2001) - Deodato (1973)

Σύνθεση: Richard Strauss, Παραγωγή: Deodato
Από τους λίγους, σχετικά, βραζιλιάνους καλλιτέχνες που έχουν επιτύχει στην Αμερική, ο Eumir Deodato, γεννήθηκε το 1942 στο Ρίο ντε Τζανέιρο και εκτός από τις δικές του ηχογραφήσεις, ήταν, την περίοδο 1979-82, παραγωγός για το συγκρότημα των Kool and The Gang. Το Αlso Sprach Zarathustra ήταν το βασικό θέμα της ταινίας του Κιούμπροκ "2001 Οδύσσεια του Διαστήματος" (USA 2, UK 7)

1947. The Purple People Eater - Sheb Wooley (1958)

Σύνθεση: Sheb Wooley, Παραγωγή: Neely Plumb
Τα παιδιά του Sheb Wooley, γυρίζοντας από το σχολείο τους μετέφεραν στον πατέρα τους ένα από τα καθημερινά ανέκδοτα που στην περίπτωσή μας ρωτούσε για το τι ήταν ένα μάτι, μία κόρνα, που πετούσε και έτρωγε ανθρώπους. Η απάντηση ήταν βέβαια ένας μονόφθαλμος με μια κόρνα που πετούσε και έτρωγε ανθρώπους. Αυτή την ιδέα την έκανε τραγούδι και είχε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς του 1958 (USA 1, UK 12)

1946. Witch Doctor - David Seville (1958)

Σύνθεση και Παραγωγή: Ross Bagdasarian
Αντλώντας την ιδέα από ένα από τα βιβλία που είχε στο σπίτι του, ο Ross Bagdasarian πήρε το καλλιτεχνικό όνομα David Seville και με τη βοήθεια του μαγνητοφώνου του ηχογράφησε σε διαφορετική ταχύτητα τη φωνή του στο Witch Doctor που ήταν η πρώτη από μία σειρά πετυχημένων τραγουδιών σε κωμικό ύφος. Το τραγούδι στέρησε την πρώτη θέση στο Wear My Ring Around Your Neck του Elvis Presley που ήταν το πρώτο καινούριο τραγούδι του που δεν έφτανε στην 1η θέση μετά από μία σειρά Νο 1 (USA 1, UK 11)

1945. Eight Days A Week - Beatles (1965)

Σύνθεση: Lennon, McCartney, Παραγωγή: George Martin
Το Eight Days A Week ήταν το πρώτο τραγούδι που πήγαινε Νο 1 στην Αμερική και δεν εμφανίστηκε ποτέ στα chart της πατρίδας των δημιουργών του. Βέβαια, υπάρχει μια καλή δικαιολογία, αφού ποτέ δεν κυκλοφόρησε σαν single στην Αγγλία. Ήταν, όμως, ένα από τα τραγούδια που δεν υπήρχε σε έκδοση άλμπουμ στην Αμερική (USA 1)

1944. A World Without Love - Peter & Gordon (1964)

Σύνθεση: Lennon, McCartney, Παραγωγή: Norman Newell
Οι Peter Asher και Gordon Waller συναντήθηκαν σε ένα από τα σχολεία του Λονδίνου και παρόλο που οι μουσικές τους προτιμήσεις δεν ταίριαζαν ιδιαίτερα γιατί ο Peter αγαπούσε την jazz και τη folk και ο Gordon το ροκ, βρήκαν σημείο επαφής στους Everly Brothers που ήταν το αγαπημένο τους συγκρότημα. Ένας παραγωγός τους είδε να τραγουδούν σε ένα πάρτι και τους ζήτησε να κάνουν ένα δίσκο (USA 1, UK 1)

1943. Maria, Maria - Santana (1999)

Σύνθεση: Wyclef Jean, Jerry Duplessis, Carlos Santana, K. Perazzo, R. Rekow, Παραγωγή: Wyclef Jean, Jerry Duplessis
Ηχογραφημένο βασικά, με μεξικανούς μουσικούς, το Maria, Maria είχε στον ήχο του αυτό που ζητούσε η εποχή που άρχισε από το Livin' La Vida Loca του Ricky Martin και συνεχίστηκε με την Jennifer Lopez, τον Enrique Iglesias και όλους όσους έχουν τον latin ήχο που γύρισε πάλι στην επικαιρότητα, όπως συμβαίνει τακτικά κάθε κάποια χρόνια (USA 1, UK 3)

1942. Barbara-Ann - Regents (1961)

Σύνθεση: Fred Fassert, Παραγωγή: Lou Ciccheti, Morris Diamond
Αρκετούς μήνες πριν ασχοληθεί ο Brian Wilson με τα αδέλφια του, ο Fred Fassert έγραφε το Barbara-Ann για την αδελφή του και το έδωσε στον αδελφό του Charles που από το 1956 είχε φτιάξει το συγκρότημα των Desires. Όταν άλλαξαν το όνομά τους σε Regents το τραγούδι απέκτησε καινούρια ζωή και έγινε συνώνυμο με το rap για την προφορά του τραγουδιστή τους στο Ba Ba Ba Ba Barbara-Ann (USA 13)

1941. Harlem Nocturne - Viscounts (1959)

Σύνθεση: Earle Hagen
Στη δεκαετία του '40 το Harlem ήταν ένας ιδανικός τόπος για να επισκεφθεί κανείς τα βράδια του στη Νέα Υόρκη. Στην περιοχή περνούσαν τα βράδια τους λευκοί και μαύροι χωρίς να μπορούν να φανταστούν την εξέλιξη που θα είχε. Εκείνη την εποχή ηχογραφήθηκε το Harlem Nocturne από αρκετούς καλλιτέχνες της jazz. Το συγκρότημα των Viscounts από το New Jersey, ήταν αυτό που το ξανάφερε στην επικαιρότητα στα τέλη της δεκαετίας του '50 και το έκανε ένα κλασικό κομμάτι της ιστορίας της μουσικής (USA 52)

1940. Urgent - Foreigner (1981)

Σύνθεση: Mike Jones, Παραγωγή: Robert John Mutt Lange
Με τη βοήθεια του παραγωγού Robert John Mutt Lange και πάνω απ' όλα του Junior Walker που με την καταπληκτική ερμηνεία του μας κάνει να εκτιμήσουμε το πόσο σημαντικό είναι το σαξόφωνο για τις ροκ ηχογραφήσεις, οι Foreigner δημιούργησαν ένα μικρό ροκ αριστούργημα με το Urgent, που κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση με αυτή του I Want To Know What Love Is (USA 4, UK 45)

1939. Don't You Worry 'Bout A Thing - Stevie Wonder (1974)

Σύνθεση και Παραγωγή: Stevie Wonder
To Don't You Worry 'Bout A Thing του Stevie Wonder μας δίνει το νόημα που ήθελε να εκφράσει αρκετά αργότερα ο Bobby McFerrin με αρκετά πιο σαφή τρόπο και, βέβαια, πολύ πιο πειστικό από μουσικής πλευράς (USA 15)

1938. Don't Make Me Over - Dionne Warwick (1962)

Σύνθεση και Παραγωγή: Burt Bacharach, Hal David
Η πρώτη επιτυχία της Dionne Warwick, το Don't Make Me Over, ήταν ένα κλασικό δείγμα της ανασφάλειας που ένιωθαν οι μαύρες γυναίκες στη δεκαετία του '60. Μετά από αρκετές ώρες στο στούντιο, η Dionne αναγκάστηκε να στραφεί στους συνθέτες λέγοντας τους Don't Make Me Over και αυτοί αμέσως εμπνεύστηκαν το τραγούδι (USA 21)

1937. Gee - Crows (1954)

Σύνθεση: Bill Davis, Παραγωγή: George Goldner
Ένα από τα τραγούδια που ξεχνούν συνήθως οι ιστορικοί όταν αναφέρονται στο πρώτο rock 'n' roll τραγούδι, είναι το Gee των Crows που κυκλοφόρησε το 1954. Το τραγούδι έγινε επιτυχία ένα χρόνο αργότερα, αλλά ο ρυθμός είναι πολύ κοντά σ' αυτό που αργότερα ονομάστηκε rock 'n' roll. Το Gee κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1953 (USA 14)

1936. Hi-Heel Sneakers - Tommy Tucker (1964)

Σύνθεση: Robert Higgenbotham (Tommy Tucker), Παραγωγή: Herb Abramson
Πέντε διαφορετικές ερμηνείες του Hi-Heel Sneakers εμφανίστηκαν μέσα στα 100 πρώτα της Αμερικής στη δεκαετία του '60, μέσα σε μία περίοδο τριών ετών. Stevie Wonder, Jerry Lee Lewis, Ramsey Lewis, Jose Feliciano και βέβαια, αυτή με το δημιουργό του, τον Tommy Tucker. Υπάρχουν, όμως, και πολλές άλλες που, απλά δεν κυκλοφόρησαν σαν singles ή δεν κατάφεραν να μπουν στα 100 πρώτα (USA 11, UK 23)

1935. Mother In Law - Ernie K-Doe (1961)

Σύνθεση και Παραγωγή: Allen Toussaint
Το χαρακτηριστικό πιάνο του μάγου της Νέας Ορλεάνης, Allen Toussaint ακούγεται στο δικό του τραγούδι Mother In Law που έκανε όλες τις αμερικανίδες πεθερές να χάσουν τον ύπνο τους στις αρχές της δεκαετίας του '60. Ο Ernie K-Doe ήταν το ένατο από τα έντεκα παιδιά των γονέων του και άρχισε να τραγουδά στη χορωδία της εκκλησίας της περιοχής που έμενε από την ηλικία των 7 ετών (USA 1, UK 29)

1934. Earth Angel - Penguins (1954)

Σύνθεση: Curtis Williams, Jesse Belvin, Παραγωγή: Dootsie Williams
Το Earth Angel αναφέρεται σαν το πρώτο rhythm 'n' blues από ανεξάρτητη εταιρία που εμφανίστηκε ποτέ στα charts του περιοδικού Billboard. Παρόλο που αυτή η ερμηνεία ξεπέρασε τα 4 εκατομμύρια αντίτυπα μόνο στην Αμερική, η εκτέλεση των Crew Cuts ήταν αυτή που έφτασε μέχρι το Νο 3 στα charts γιατί το ραδιόφωνο την έπαιζε περισσότερο (USA 8)

1933. Rocking Pneumonia & The Boogie Woogie Flu - Huey Piano Smith & The Clowns (1957)

Σύνθεση: Huey Smith, Παραγωγή: Johnny Vincent
Ένα από τα πιο κλασικά κομμάτια του ήχου της Νέας Ορλεάνης, το Rocking Pneumonia & The Boogie Woogie Flu, ηχογραφήθηκε από το δημιουργό του Huey Piano Smith μαζί με το συγκρότημα των Clowns. Αυτό γιατί, ο εξαιρετικός πιανίστας Huey δεν μπορούσε να τραγουδήσει και διάλεξε τους Clowns που τότε είχαν τραγουδιστή τον Bobby Marchan (USA 52)

1932. Breathless - Jerry Lee Lewis (1958)

Σύνθεση: Otis Blackwell, Παραγωγή: Sam Phillips
Το Φεβρουάριο του 1958 ο Jerry Lee Lewis τραγούδησε το Breathless στην κινηματογραφική του ταινία High School Confidential. Ήταν το τρίτο signle από αυτή την ταινία μετά τα Whole Lotta Shakin' Going On και Great Balls Of Fire. Ο Jerry Lee Lewis ερμήνευσε το τραγούδι στο τηλεοπτικό σόου του Dick Clark (USA 7, UK 8)

1931. So You Want To Be A Rock 'N' Roll Star - Byrds (1967)

Σύνθεση: Jim McGuinn, Chris Hillman, Παραγωγή: Gary Usher
Το So You Want To Be A Rock 'N' Roll Star ήταν μία άτυπη ένωση μεταξύ του Mr Tambourine Man και του Eight Miles High. Το συγκρότημα, θα λέγαμε, αυτοσαρκάζεται και μας παρουσιάζει τον πραγματικό κόσμο των showbiz. Η συνεργασία των δύο συνθετών του συγκροτήματος, που ήταν αυτοί που δημιουργούσαν και την τάση που ακολουθούσαν στις ηχογραφήσεις τους, βρίσκεται εδώ στις καλύτερες στιγμές της (USA 29)

1930. I Don't Wanna Miss A Thing - Aerosmith (1998)

Σύνθεση: Dianne Warren, Παραγωγή: Matt Serletic
Η μεγαλύτερη επιτυχία των Aerosmith στην Αμερική έμελλε να έρθει 25 χρόνια μετά την πρώτη τους εμφάνιση χάρις σε ένα τραγούδι από μία κινηματογραφική ταινία καταστροφής με τον τίτλο Armaggedon. Οι Aerosmith κατάφεραν να συνδυάσουν τις ροκ καταβολές τους με τον ποπ ήχο της Dianne Warren που τα τελευταία χρόνια είναι μια μηχανή παραγωγής επιτυχιών (USA 1, UK 4)

1929. Back In My Arms Again - Supremes (1965)

Σύνθεση: Brian Holland, Lamont Dozier, Eddie Holland, Παραγωγή: Brian Holland, Lamont Dozier
Οι Ronettes κάποτε, τραγουδούσαν ότι το καλύτερο μέρος του χωρισμού είναι όταν τα ξαναφτιάχνει κανείς με αυτόν που χωρίζει, αλλά, βέβαια, αυτό εύκολα γίνεται στα τραγούδια και σχετικά δύσκολα στην πράξη. Υπάρχουν πολλά τραγούδια που λένε για το χωρισμό, αλλά λίγα είναι αυτά που μιλάνε για την επανασύνδεση και έγιναν κλασικά. Ξεχωριστή θέση σ' αυτά καταλαμβάνει το Back In My Arms Again των Supremes (USA 1, UK 40)

1928. I'm Crying - Animals (1964)

Σύνθεση: Eric Burdon, Alan Price, Παραγωγή: Micky Most
Μπορεί οι Beatles και οι Rolling Stones να είχαν τους περισσότερους θαυμαστές στη δεκαετία του '60, αλλά υπήρχαν μερικά ακόμα συγκροτήματα που μπορεί να υστερούσαν σε αριθμό οπαδών, αλλά υπερτερούσαν σε φανατισμό. Γιατί, πραγματικά, αυτοί που άκουγαν τους Animals δεν ήθελαν να τους συγκρίνουν με κανένα από τα άλλα συγκροτήματα γιατί ήταν εντελώς διαφορετικοί και είχαν μια δύναμη, κυρίως, χάρις στη φωνή του Eric Burdon που σε έκανε να δένεσαι μαζί τους (USA 19, UK 8)

1927. Dead Man's Curve - Jan & Dean (1964)

Σύνθεση: Jan Berry, Brian Wilson, Roger Christian, Παραγωγή: Lou Adler
Ο Roger Christian ήταν ο πρώτος αμερικανός dj που έκανε κριτική στα τραγούδια που έπαιζε στο ραδιόφωνο και μάλιστα έκανε κριτική και στα αυτοκίνητα που αναφέρονταν στα τραγούδια. Η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον έφερε σε επαφή με τους Beach Boys και τον Brian Wilson με συνέπεια να γράψει μαζί τους αρκετές επιτυχίες. Μαζί με τον Jan Berry των Jan & Dean, κάθε Σάββατο πρωί έπαιρναν μέρος σε επικίνδυνες κούρσες στην Sunset Boulevard του Λος Άντζελες. Ο Christian είχε την έμπνευση να γράψει το Dead Man's Curve, όταν άκουσε ότι ένα από τα είδωλά του, ο Mel Blanc, γνωστός σαν η φωνή του ήρωα των καρτούν Bugs Bunny, είχε ένα σοβαρό τρακάρισμα (USA 8)

1926. Israelites - Desmond Dekker (1969)

Σύνθεση: Desmond Dekker, Leslie Kong, Παραγωγή: Leslie Kong
Αρκετά μπροστά από την εποχή του ήταν το Israelites του Desmond Dekker που ήταν το πρώτο reggae hit στην Αμερική. Κανείς μέχρι τότε δεν ήξερε στο δυτικό κόσμο τι ήταν οι rastafarians. Ο Desmond Decker, που είχε γεννηθεί στο Kingston της Τζαμάικα το 1943 ήταν στη δεκαετία του '60 μέλος του συγκροτήματος των Aces (USA 9, UK 1)

Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

1925. I Didn't Know I Love You (Til I Saw You Rock 'N' Roll) - Gary Glitter (1972)

Σύνθεση: Gary Glitter, Mike Leander, Παραγωγή: Mike Leander
Το πραγματικό όνομα του Gary Glitter ήταν Paul raven και γεννήθηκε το 1944. Κυκλοφόρησε το πρώτο του single σε ηλικία μόλις 15 ετών το 1959 και χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να δει ένα τραγούδι του να γίνεται επιτυχία. Στις αρχές της δεκαετίας του '70 αποφασίζει να γυρίσει με τον ήχο του πίσω στις ρίζες του rock 'n' roll και καταφέρνει επιτέλους να πραγματοποιήσει το όνειρό του και να γίνει ένα από τα πιο πετυχημένα ονόματα της δεκαετίας του '70 (USA 35, UK 4)

1924. Here Comes The Night - Them (1965)

Σύνθεση και Παραγωγή: Bert Berns
Σε μία περίοδο πριν από 15 χρόνια ο Van Morrison είχε στραφεί κατά του Bert Berns, ο οποίος, σύμφωνα με τον Morrison, εκμεταλλεύτηκε το συγκρότημα των Them για να αποκομίσει κέρδη. Προφανώς, δεν θα συμπαθεί ιδιαίτερα και το Here Comes The Night που έγραψε ο Berns (USA 24, UK 2)

1923. Rumours - Timex Social Club (1986)

Σύνθεση: Michael Marshall, Marcus Thompson, Alex Hill, Παραγωγή: Jay Logan
Το κουτσομπολιό είναι ένα από τα διαδεδομένα παγκόσμια φαινόμενα του 20ου αιώνα που μάλλον θα υπήρχε και πριν από αυτόν. Οι Timex Social Club έπιασαν, λοιπόν, το σφυγμό της εποχής με τα δεκάδες τηλεοπτικά προγράμματα που σατιρίζουν και κουτσομπολεύουν γνωστούς και αγνώστους, τα περιοδικά που βγάζουν στη φόρα κάθε πλευρά της ιδιωτικής ζωής και το κουτσομπολιό που είναι εκτός μέσων, δημιούργησαν το τραγούδι Rumours (USA 8, UK 13)

1922. Kiss Me - Sixpence None The Richer (1997)

Σύνθεση: Matt Slocum
Το 1995 έγιναν γνωστοί για πρώτη φορά οι Sixpence None The Richer από το Austin του Τέξας παίζοντας στην αρχή χριστιανικό ροκ. Το 1997, αλλάζοντας εταιρία και μουσική κατεύθυνση κυκλοφορούν το Kiss Me και το 1998 παρουσιάζεται για μία εβδομάδα στο chart. Το τραγούδι, όμως, ακούγεται στην ταινία She's All That και επιστρέφει στα charts την άνοιξη του 1999
(USA 2, UK 4)

1921. You Don't Know Me - Armand Van Helden (1999)

Σύνθεση και Παραγωγή: Armand Van Helden
Ένας αμερικανός dj με ολλανδικό όνομα, ο Armand Van Helden, είναι ένας από τους πιο πετυχημένους παραγωγούς των τελευταίων χρόνων στο χώρο της χορευτικής μουσικής. Το You Don't Know Me ηχογραφήθηκε με τη συμμετοχή του Duane Harden που τραγουδά στο μεγαλύτερο μέρος του τραγουδιού (UK 1)

Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2010

1920. Never Say Goodbye - Gloria Gaynor (1974)

Σύνθεση: Clifton Davis, Παραγωγή: Tony Bongiovi, Meco Mondardo, Jay Ellis
Η Gloria Gaynor διασκεύασε με επιτυχία ένα τραγούδι των Jackson Five και δημιούργησε μια εικόνα που θα έβρισκε πολλές γυναίκες να προσπαθούν να τη μιμηθούν στα επόμενα χρόνια. Εκτός από τη Gloria Gaynor, το τραγούδι έγινε επιτυχία και με το συγκρότημα των Communards στη δεκαετία του '80 (USA 9, UK 2)

1919. Come Go With Me - Del-Vikings (1957)

Σύνθεση: Clarence Quick, Παραγωγή: Joe Averbach
Οι Del - Vikings λανθασμένα αναφέρονται σαν ένα συγκρότημα από το Pittsburgh. Στην πραγματικότητα, απλά τα μέλη τους υπηρετούσαν σε μία στρατιωτική βάση της περιοχής και προέρχονταν από διάφορες περιοχές της Αμερικής. Ο τραγουδιστής τους ήταν λευκός ενώ τα υπόλοιπα μέλη ήταν και λευκοί και μαύροι (USA 4)

1918. Baby Scratch My Back - Slim Harpo (1966)

Σύνθεση: James Moore (Slim Harpo), Παραγωγή: J. D. Miller
Κανείς δεν κατάφερε να φέρει τόσο κοντά στα 10 πρώτα της Αμερικής ένα αγνό blues του Δέλτα του Μισισιπή, όσο ο Slim Harpo. Παράλληλα, σόκαρε την Αμερική τραγουδώντας για μία έκφραση που δεν ήταν έτοιμοι να δεχθούν οι αμερικανοί πουριτανοί (USA 16)

1917. Just One Look - Doris Troy (1963)

Σύνθεση: Gregory Carroll, Doris Payne (Troy), Παραγωγή: Artie Ripp
Η Doris Payne τραγουδούσε τα γνωστά γκόσπελ στην εκκλησιαστική χορωδία του πατέρα της και μετά πέρασε σε ένα συγκρότημα από το χώρο της jazz, που λεγόταν Halos. Στα τέλη της δεκαετίας του '50 γίνεται συνθέτης και γράφει μία μέτρια επιτυχία για τον Dee Clark με τίτλο How About That. Μετά από μια περίοδο στην οποία ηχογραφούσε ντέμο για άλλους πέρασε πάλι στην αφάνεια για να ηχογραφήσει το 1963 με τη βοήθεια του James Brown το Just One Look (USA 10)

1916. I'll Get By, As Long As I Have You - Ruth Etting (1929)

Σύνθεση: Roy Turk, Fred Ahlert
Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του 20ου αιώνα με πολλές παρουσίες σε κινηματογραφικές ταινίες ήταν το I'll Get By, As Long As I Have You με την Ruth Etting που διασκευάστηκε από την ορχήστρα του Harry James το 1944 και έγινε Νο1 τραγουδισμένο από τον Dick Haymes (USA 3)

1915. Livin' La Vida Loca - Ricky Martin (1999)

Σύνθεση και Παραγωγή: Desmond Child, Robi Rosa
Την άνοιξη του 199 άρχισε μια ακόμα περίοδος με μία σειρά από πετυχημένα τραγούδια που ο ήχος τους είχε σχέση με αυτόν της λατινικής Αμερικής, που σε διαφορετικές χρονικές περιόδους επιστρέφει και κυριεύει ένα μεγάλο μέρος της δισκογραφίας. Ο Ricky Martin που έχει γεννηθεί στο Πουέρτο Ρίκο, ήταν μέλος του νεανικού συγκροτήματος Menudo (USA 1, UK 1)

1914. O Barquinho - Pery Ribeiro (1961)

Σύνθεση: Roberto Menescal, Ronaldo Boscoli
Ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του βραζιλιάνου Roberto Menescal, ήταν το O Barquinho που είχε διασκευαστεί αρκετές φορές ξεφεύγοντας από τα σύνορα της Βραζιλίας. Ο αγγλικός τίτλος του ήταν The Digny και έχει ηχογραφηθεί και από τον ίδιο το συνθέτη σε διάφορες παραλλαγές

1913. Where The Blue Of The Night (Meets The Gold Of The Day) - Bing Crosby (1931)

Σύνθεση: Roy Turk, Fred Ahlert, Bing Crosby
Το τραγούδι Where The Blue Of The Night (Meets The Gold Of The Day) ακούστηκε από τον Bing Crosby στην ταινία The Big Broadcast Of 1932 και έγινε σήμα κατατεθέν για τον μεγάλο τραγουδιστή (USA 4)

1912. Believe - Cher (1998)

Σύνθεση: Higgins, Barry, Torch, Gray, McLennen, Powell, Παραγωγή: Mark Taylor, Brian Rawling
Μία από τις πιο μεγάλες εκπλήξεις της δεκαετίας του '90 ήταν η θριαμβευτική επιστροφή της Cher 35 χρόνια μετά από την πρώτη της επιτυχία. Το Believe έγινε μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο και τραγούδι της χρονιάς για το 1999 στην Αμερική, αποδεικνύοντας ότι τα χρόνια δεν έχουν πια και τόση σημασία στη δημιουργία μιας επιτυχίας (USA 1, UK 1)

1911. Hungry - Paul Revere (1966)

Σύνθεση: Barry Mann, Cynthia Weill, Παραγωγή: Terry Melcher
Υπάρχουν μερικά αμερικανικά συγκροτήματα από τη δεκαετία του '60 που χωρίς αυτά το ροκ θα είχε μία εντελώς διαφορετική εξέλιξη. Παρόλο που τα βρετανικά συγκροτήματα μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των ιστορικών. Οι Paul Revere & The Raiders ήταν η πρώτη πραγματικά ροκ μπάντα με την έννοια που δόθηκε αργότερα στον όρο και προηγήθηκαν χρονικά όλων των αγγλικών γκρουπ (USA 6)

1910. Happy Xmas (War Is Over) - John Lennon & Yoko Ono (1971)

Σύνθεση: John Lennon, Yoko Ono, Παραγωγή: John Lennon, Yoko Ono, Phil Spector
Η αγάπη ήταν αυτή που οδήγησε τον John Lennon στο να γράψει ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι λίγους μήνες μετά την οριστική διάλυση των Beatles. Εκείνη την εποχή έτυχε να έχει και τη βοήθεια του Phil Spector που μαζί του ηχογράφησε μια σειρά από ενδιαφέροντα singles (UK 4)

1909. Take It To The Limit - Eagles (1975)

Σύνθεση: Don Henley, Randy Meisner, Παραγωγή: Bill Szymczyk
Οι Eagles ήταν για το αμερικανικό ροκ της δεκαετίας του '70 ό,τι ήταν ο Scrooge για τα βιβλία κόμιξ σαν χαρακτήρας. Οι πιο πετυχημένοι, με αδιάκοπη ανανέωση και μία καριέρα που ήταν σχεδόν, ατελείωτη και κράτησε για 30 περίπου χρόνια. Κι αυτά, βέβαια, αν δεν θελήσουν να ηχογραφήσουν κανένα άλλο δίσκο στα επόμενα χρόνια (USA 4, UK 12)

1908. The Boxer - Simon & Garfunkel (1969)

Σύνθεση: Paul Simon, Παραγωγή: Paul Simon, Arthur Garfunkel, Ray Hallee
Ένα από τα πιο τέλεια παραδείγματα της αρμονικότητας που είχε ο ήχος των Simon & Garfunkel, ήταν το τραγούδι The Boxer, ένα από τα τελευταία που ηχογράφησαν μαζί σαν ντουέτο πριν πάρει ο καθένας το δρόμο του για προσωπική καριέρα (USA 7, UK 4)

1907. Hitch Hike - Marvin Gaye (1963)

Σύνθεση: Marvin Gay, Clarence Paul, William Stevenson, Παραγωγή: William Stevenson
Το Hitch Hike του Marvin Gaye ήταν μια οδύσσεια από πόλη σε πόλη με τη διαφορά ότι ποτέ δεν θα μάθουμε, τελικά, ποια ήταν η πόλη του τελικού προορισμού του, όπως, άλλωστε, δεν έμαθε και αυτός αφού ποτέ δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τη διαδρομή και η ζωή του είχε τέτοιο τραγικό τέλος (USA 30)

1906. Where Did Our Love Go - Supremes (1964)

Σύνθεση: Brian Holland, Lamont Dozier, Eddy Holland, Παραγωγή: Brian Holland, Lamont Dozier
Όταν τα τέσσερα κορίτσια από το Ντιτρόιτ έφτιαχναν το συγκρότημα των Primettes το 1959 δεν ήξεραν το πόσο διαφορετική θα ήταν η ζωή γι' αυτές. Μία από αυτές θα τα παρατούσε αμέσως χωρίς να μπορέσει ποτέ να απολαύσει την μετέπειτα επιτυχία. Η δεύτερη θα εξακολουθούσε να είναι μέλος του συγκροτήματος των Supremes 18 χρόνια αργότερα. Η Τρίτη θα έχανε τη ζωή της σε ηλικία 32 ετών κάτω από τραγικές συνθήκες και η τέταρτη, η Diana Ross, θα γινόταν super star στο χώρο του τραγουδιού και, γενικά, του θεάματος (USA 1, UK 3)

1905. Baia - Bing Crosby with Xavier Cugat (1945)

Σύνθεση: Ary Barroso, Ray Gilbert
Στα τέλη της δεκαετίας του '40 η Αμερική είχε κυριευτεί από μία μανία ανάλογη αυτής που ζήσαμε την περασμένη χρονιά. Τραγούδια που είχαν επιρροές από ήχους της λατινικής Αμερικής και κινηματογραφικές ταινίες που η υπόθεσή τους διαδραματιζόταν στο Μεξικό… Μία από τις πιο πετυχημένες ήταν το Three Cabaleros που μερικά από τα τραγούδια της έγινα και διασκευές στα ελληνικά. Εκτός από το ομώνυμο τραγούδι, το πιο γνωστό ήταν το Baia, που έγινε επιτυχία και με τον Bing Crosby (USA 6)

1904. Torn - Natalie Imbruglia (1997)

Σύνθεση: Scott Cutler, Philip Thornalley, Previn, Παραγωγή: Philip Thornalley
Μια διασκευή της σε ένα τραγούδι που είχε γίνει γνωστό αρχικά στη Σκανδιναβία, ήταν αρκετή για να φέρει στην επικαιρότητα το τραγουδιστικό ταλέντο της αυστραλέζας ηθοποιού Natalie Imbruglia. Η σχέση της με τον Lenny Kravitz μεγάλωσε ακόμα περισσότερο τη φήμη της και για ένα σύντομο χρονικό διάστημα ήταν ένα αστέρι (UK 2)

1903. It's A Man's Man's World - James Brown (1966)

Σύνθεση: Bert Jones, James Brown
Το It's A Man's Man's World του James Brown θα μπορούσε (να αναφερθεί σαν το τελευταίο τραγούδι που προηγήθηκε της μετέπειτα εξάπλωσης του λεγόμενου φεμινισμού. Αυτή, βέβαια, είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη είναι το ότι ο Brown μας δίνει μία ακόμα εκπληκτική ερμηνεία (USA 8, UK 13)

1902. Baby, I Love You - Ronettes (1963)

Σύνθεση: Phil Spector, Ellie Greenwich, Jeff Barry, Παραγωγή: Phil Spector
Το Baby I Love You είναι ένα από τα πολλά μικρά αριστουργήματα που ηχογράφησε ο Phil Spector με διάφορα γυναικεία συγκροτήματα που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν οι Ronettes που είχαν για τραγουδίστρια τη Ronnie Spector (USA 24, UK 11)

1901. Stop! In The Name Of Love - Supremes (1965)

Σύνθεση: Brian Holland, Lamont Dozier, Eddie Holland, Παραγωγή: Brian Holland, Lamont Dozier
Η φασαρία που είχε ο Lamont Dozier με το κορίτσι του τον οδήγησε να της φωνάξει Stop! In The Name Of Love και αμέσως μετά έβαλαν και οι δυο τους τα γέλια. Ο Lamont τη ρώτησε τι είπε και έβαλε τα γέλια και αυτή του θύμισε τον τίτλο του μελλοντικού Νο 1. Έτσι εμπνεύστηκε λοιπόν, το τέταρτο στη σειρά Νο 1 για τις Supremes (USA 1, UK 7)